A Matróz-sorozat, ahogy a Bujdosó Pincészet többi borának címkéje, eddig is a vitorlázásról szóltak. Most viszont még informatívabb külsőt kaptak a palackok: az eddigi rajzok és képek helyett már csak ikonok jelölik az egyes borfajtákat.
A címkéket ezúttal is Ipacs Géza grafikus, címketervező-sztár készítette: olyannyira, hogy az újratervezést ő maga javasolta. Ehhez igazodva lassan a házasítások, birtokválogatások és a dűlőszelektált borok is új dizájnt kapnak, hogy a mostaninál is egységesebb legyen a borcsaládok képe.
A Matróz-sorozat nyolc fajtaborból áll: a Kapitány az Irsai Olivér, az Torony az olaszrizling, Iránytű a szürkebarát, a Sextáns a rajnai rizling, a Csomó a sauvignon blanc, a Horgony a chardonnay, Mentőöv a rozé, a Sirály pedig a merlot. A neveket (és jeleket) az eredeti arculat elkészültekor is véletlenszerűen kapták – jöttek sorban, ahogy dobta a gép, úgyhogy ne keressünk szorosabb összefüggést a nevek és a fajták között. Bár ha valaki mégis szeretne, annak jó játék lehet: kit érdekel, hogy mire gondolt eredetileg a költő? A lényeg, hogy mit gondol róla a fogyasztó.
Ipasz Géza szerint a régebbi címkék megújítására azért volt szükség, mert a Matróz-sorozat boraihoz képest
más szegmensbe kerülő vagy később elkészült borokra már egy kicsit más irányba alakultak a címkék, így szép lassan már nem voltak szinkronban. Az újak a matrózkék színkóddal és az illusztratív helyett informatív ikonokkal jelennek meg.
Az alábbi galériában végigkattintgatható az összes Matróz: szerintünk a Kapitány lett a legdögösebb!
A képek forrása: Furmint Photo