A gyümölcsös sörök kezdik ellepni a polcokat és a csapokat – ott is, ahol boros szemmel tényleg nem számítanánk rájuk. Méghozzá a kraft sörök világában. A Kraft fesztiválon például gyakorlatilag az összes kiállítónak volt valami trópusi gyümölcsökkel vagy citrusokkal megbolondított újdonsága, amit egyszerűen nem értettünk, de a nyári sörpremierek még csak most kezdődnek igazán.
Persze a divat nem most robbant be, nem is új, sőt: a többszázados belga receptek alapján főzött nagy példaképektől a csökkentett alkoholtartalmú Radler-szintű rémekig terjed a paletta. De miért?
Miért van az, hogy amíg a boros világban egyre erősödik a trend, hogy minél természetesebb, “tisztább”, minél kevesebb adalékanyaggal készült borok szülessenek (néha még a minőség rovására is), addig a sörösök, akiknek jóval nagyobb a játéktere, boldogan zúdítanak bele gyümölcsleveket is a söreikbe? Gyakran éri a borászokat sörfogyasztói oldalról a vád, hogy sznobizmus, amit művelnek, és az italnak nem az ideológiáról, hanem az élvezetről kell szólnia. De ennek oltárán mindent szabad?
Vagy tényleg mi vagyunk a sznobok és a gyümölcsös söröknek bizony helye van? Lehetséges, hiszen a II. Krafton a Fesztivál söre a Hoptop Tropical Swinger Club-ja lett, amiben a mangótól a banánig van minden.
Ennek (is) próbálunk utánajárni a mai Flavor-adásban a Trend FM-en, ahol a vendégünk a Rothbeer értékesítési vezetője, Hlavács József lesz. Persze kóstolni is fogunk, de nem gyümölcsöset – ahhoz rövid az adásidő és az élet. (Hanem a Red5-ot és a WeeHeavy-t.)
Kezdés 12.05-kor az FM 94,2-n vagy online ITT!