Akkora buli volt, hogy a patak is kiöntött a Jó éjszakát, Mádon

forrás: Facebook, Jó éjszakát, Mád!

A Jó éjszakát, Mád! a legpörgősebb tokaj-hegyaljai falu fesztiválja – azért nem írunk több szuperlatívuszt, mert a környéken válogatni kell a kedvencek közt – ld. Bor, mámor, Bénye vagy a Bűbájos hétvége.
A június eleji éjszakán kinyit majdnem minden pince, kertkoncertek és csillagfényes kóstolók, előadások és kitelepült éttermek között lehet végigcsavarogni egész Mádot. Imádnivaló.

Idén viszont a Jó éjszakát, Mád! pont a pünkösdi hétvége utánra esett, amikor – mint azt szerencsére máshol is tapasztalták a borászok és éttermesek – az utcákon is hömpölygött a tömeg. Talán ennek köszönhető, hogy bár most is több ezer ember ment Mádra enni-inni-bulizni, a vendégeket felszívták a helyszínek és egyáltalán nem volt tömegrendezvény-feelingje a minifesztiválnak. Hál’istennek.

Amerre lépsz, jó lesz neked

A Jó éjszakát, Mád! úgy működik, hogy minden, de tényleg majdnem minden pince nyitva van, a koncertekre vagy előadásokra kell csak külön jegyet venni, minden más a spontán szeretetről szól. Minden étterem hosszított nyitva tartással működik, úgyhogy ki kell nézni egy kiindulási pontot, utána pedig végigcsavarogni annyi helyet, ahányat csak lehet. Egy dolog szólhat és szólt is most közbe: az időjárás.

Az első zuhét a Gusteau Kulináris Élményműhelyben vészeltük át – és a vacsora miatt szinte észre sem vettük. Az, hogy a kecskesajtos mille-fuille és a tejes báránymáj miatt se látunk, se hallunk, az ok, de a végén rábeszéltek a nehézbombázóra, ami miatt majdnem ott is ragadtunk: úgy hívják, hogy “sóskasorbet, málna, fehércsoki“. És akár most azonnal vezetünk miatta két és fél órát.

Ismerjük magunkat, úgyhogy egyetlen fix programra jelentkeztünk be előre: ez lett volna este 10-kor a “Holdfényes dűlőtúra és csillagséta a Kishegy, Szent Tamás és Percze-dűlőkben, Szepsy, Szent Tamás, Royal Tokaji és Bihari dűlős borokkal.” Negyed tízkor azonban kiderült: még ha el is áll a szakadó eső, combig érő sárban nem akkora buli dagonyázni, úgyhogy a kóstolót a Bihari pincénél tartják meg.

Addigra viszont már más szippantott be: Bihari Tamáséktól légvonalban 70 méterre megláttuk a kivilágított Kardos feliratot. Lehet, hogy eddig mi éltünk kő alatt, de nem tudtuk, hogy tavaly november körül Kardos Gábor is nyitott egy kóstolótermet/borbárszerűséget Mádon. A hely gyönyörű és bár csak bejelentkezésre illetve nagyobb bulik alkalmával van nyitva, az egyik legjobb dolog volt, ami történhetett velünk. Otthonos, pont annyira trendi, amennyire kell és Gábor olyan borokat is elő tud halászni a hűtőkből egy-két palackkal, amik máshonnan már réges-rég kifogytak. Így történt, hogy a valódi helyett a Mad Kisz-től láttuk csillagfényesnek az eget.

De az éjszaka nem érhet véget: fél 11-kor bekunyiztuk magunkat a Holdvölgy mesebeli pincerendszerének utolsó túrájába, ahol Jójárt Gergő értékesítési vezető és Gincsai Tamás borász sziporkázta végig a föld alatti másfél kilométert 6 borral. Hiába volt már benne részünk korábban, ez a szeánsz tényleg kihagyhatatlan.

PS.: Ha nagyok lennénk, a Gusteau és a Percze Élményközpont közötti Aszúház látogatását minden magyar iskoláskorú gyereknek kötelezővé tennénk!

9.4
koncepció 9
megvalósítás 8.8
színvonal 9.6
hangulat 10
Bulizz úgy, mint a nagyok

A legelegánsabb hegyaljai falu ilyenkor mutatja meg a lazább arcát: még akkor sem tudnak hibázni, ha az égiek is ellenük vannak. Bár egy mádi hétvégét pontról pontra előre megtervez az ember, a Jó éjszakát, Mád! a csavargásról és a véletlen, nagy élményekről szól. Tornacipős nyári fesztivál, csak papírpohár helyett sokcsillagos borokkal és ételekkel!

• Mád
  • lazaság
  • szeretet
  • a minőségnek ára van
  • szállás-ügyben spontánkodni nem lehet

A szerzőről

A kóstolás önismereti folyamat: nekem útközben derült ki, hogy igen költséges az ízlésem. Kényszeres vonzódást érzek az apró, fura dolgokhoz, a mezőgazdasági gépekhez (csak annyit mondok: terpesztraktor) és az erdőkhöz. A bor és a kaja szenvedély, a konyha kikapcsolódás. És MINDENBE teszek babérlevelet!