Főztél már Messengeren?

chatbot

Pontosabban chatbottal. (Nem, ez nem egy új konyhai kütyü, amit eddig csak sokcsillagos nagykonyhákban használtak a beavatottak, hanem tényleg egy chatbot – robot, aki válaszolgat neked Messengeren, mint Gyurcsány Ferenc.)

A Twickel Szőlőbirtok új kampánysorozatában a gasztro-vonalat erősíti: a Liszt borcsalád új címkéinek bemutatóján is nagyot főztünk velük. Leigazolták Böröcz Zsófi gasztromentort (ez a titulusa, na) , aki a bemutatón a ChefParade-ban tanított egy csomó újságírót és bloggert arra, hogy hogyan lesz tökéletes például a lazacderék zöldborsó-veloutével vagy hogy nem fogod a kukába hajítani ez első három Wellington-bélszínedet.

Most újra szintet léptek: a Twickel Facebook-oldalán háromfogásos karácsonyi menüt segít végigfőzni Böröcz Zsófi, illetve a chatbot a nevében. Lehet, hogy én éltem eddig kő alatt, de magyar oldalon ilyennel még nem találkoztam – muszáj volt kipróbálni!

Milyen egy chatbottal főzni? 

Először is zavarba ejtő. Olyan flörtölve fogalmazták meg a paneleket, hogy abba a legharcedzettebb konyhásnénik is belepirulnak és nem bírnak nem válaszolni. Engem azonnal trollkodásra csábított, de sajnos ehhez túl ügyesek. Hiába követeltem a csirkepöri receptjét, nem hagyta magát, hanem ragaszkodott ahhoz, hogy válasszak a felkínált panelválaszok közül: az évődés végigvezet  a bevásárlólistától kezdve a főzés konkrét aktusán keresztül a a karácsonyi asztal romjaiig.
Igaz, feltételez némi alaptudást és felszereltséget (ld.: “a lencsét főzd ressre enyhén sós vízben, az angolzellert hámozd meg, a petrezselymet pedig vágd fel”) , amitől az igazi kezdők egy kollégiumi konyhában azonnal inkább a “pizzarendelés szenteste” oldalakra keresnének, de mindenesetre ezerszer élvezetesebb, mint bármelyik receptkereső bármelyik receptje.
És nagyon stílusos: csak a legutolsó lépésben, mintegy véletlenül említi meg, hogy melyik Liszt vagy Twickel borral koronázhatnád meg a művedet. Magyarul: nem nyomja a képedbe, hogy ezt kell megvenni, csak pont annyira sugallja, hogy kedvet kapj – ha már az eddigiek bejöttek, miért ne próbálnám ezt is ki?
Pláne, hogy a Twickel, (pláne Kajmád, Liszt) borok könnyedén elérhetőek, mivel nagy mennyiséget termelnek és szinte minden nagyobb élelmiszerüzletben találni belőlük – tehát ezzel a kampánnyal nem a ritkaságokat vadászó borbolondokat célozzák, hanem azokat, akiknek a bor “csak” az étel kísérője és nem fordítva.

Ez a tendencia pedig egyre erősebb: más nagy, a borsznobok által csak kombinátként emlegetett pincészetek is egyre jobban kommunikálják, hogy az is lehet jó, amiből sok van, nem feltétlenül az unikalitás garantálja a minőséget. És hogy a “fogyasztó edukációját” lehet úgy is csinálni, hogy az ne lekezelő, hanem minden szereplőnek segítő és kényelmes legyen. Ebben e pillanatban kétségtelenül a Twickel a legjobb, tehát szívből gratulálunk a fejlesztőknek!

 

 

A szerzőről


A kóstolás önismereti folyamat: nekem útközben derült ki, hogy igen költséges az ízlésem. Kényszeres vonzódást érzek az apró, fura dolgokhoz, a mezőgazdasági gépekhez (csak annyit mondok: terpesztraktor) és az erdőkhöz. A bor és a kaja szenvedély, a konyha kikapcsolódás. És MINDENBE teszek babérlevelet!