Ugye nem ez a nyár meglepetésfilmje? – Nyomd, bébi, nyomd!

Baby Driver - Nyomd, Bébi, nyomd!

Mert akkor elég szomorú nyarunk lesz moziszempontból.
A Baby Drivert (magyarul Nyomd, bébi, nyomd!) körbeünnepelték a kritikák: “Ennél jobb akciófilm már nem lesz idén!”,  “szinte tökéletes moziélmény (…), amely könnyedén kenterbe veri a hasonszőrű próbálkozásokat”, “ez a mozi, amire hosszú ideje vártunk már!”, a Rotten Tomatoes-on pedig 95%-ot kapott.

Aztán beültünk megnézni. Az első 6 perc tényleg nagyon komoly – annyira, hogy abbahagyod a kukoricaevést, mert az adrenalintól az öledbe potyog az egész, utána viszont sajnos túl gyorsan csillapodnak a hormonok.

A sztori eléggé harmatos Szemtől szemben (Heat)-utánérzés, ami még nem lenne baj. Egy fiatal, de zseniális srác (Ansel Elgort) a múltban elkövetett egy apró bakit, emiatt a tehetségével törleszt a nagy maffiózónak (Kevin Spacey): bankrablásoknál sofőrködik, ő vezeti a menekülőautót. Nem elég, hogy Baby-nek hívják, de még a sorsa is sanyarú, a szíve viszont a helyén van, ezért alig várja, hogy kiszállhasson az egészből. De persze nem hagyják: aki vezetésre született és sok pénzt hoz a bűnözőknek, az hiába szeretne jó útra térni, nem lehet. Pedig még a szerelem is rátalál.

Nem véletlenül írunk úgy, mint egy ócska lányregény szerzője: a film sajnos tényleg ekkora ordas közhelyeket puffogtat.

Mentegethetjük, hogy a film a zenére épül és tényleg: a főhős egy maradandó, furcsa sérülés miatt kénytelen éjjel-nappal zenét hallgatni, hogy elnyomja a fejében zúgó hangokat, ezért a majdnem két órás játékidő alatt csak akkor nem szól a zene, ha dramaturgiailag valami nagyon fontos dologra kell ráirányítani a figyelmet. Parádés soundtrack ide vagy oda (ami állítólag hamarabb lett kész, mint a forgatókönyv), egy két órás videoklippet nagyon nehéz úgy megcsinálni,  hogy ne idegesítsen a végén. Persze a könnyűzene-rajongók most megdobálnak, de vállaljuk – tele van áthallással, célozgatással, poénnal, de ezek közül nagyon sok csak az igazi zenebubusoknak jön át – a többiek fel sem fogják őket, nemhogy értékelnék. Ettől még a zenére vágás tényleg bravúros, ahogy a karakterek is a maguk nemében – csak éppen annyira közhelyes és blockbuster-szerű az egész, hogy a felénél már feszengsz.

A moziból kifelé viszont vigyázat: a teremben biztos lesz olyan, akit annyira bepörget a film, hogy már a parkoló alsó szintjéről fölfelé, csutkára tekert hifivel mutatja be a kézifékest az Astrával.

Rendező: Edgar Wright
Magyarországi bemutató: 2017. június 29.

7.8
Sztori 8.2
eredetiség 7.3
képi világ 8.7
hatás 7.1
Inkább az .mp3

Jól indul, minden megvan hozzá, hogy a székhez szögezzen, mégis a felénél kikapcsolod a biztonsági övet és simán kimész a mosdóba. Jó a zene, jók az autók, szépek a nők, de ezt túl sok más film is hozza helyette. A Baby Drivert Kevin Spacey-vel eladni pedig simán pofátlanság.

  • adrenalinfröccsös üldözések
  • ütős soundtrack
  • profi kivitelezés
  • ordas klisék
  • hangtúladagolás
  • a felénél megunod

A szerzőről


A kóstolás önismereti folyamat: nekem útközben derült ki, hogy igen költséges az ízlésem. Kényszeres vonzódást érzek az apró, fura dolgokhoz, a mezőgazdasági gépekhez (csak annyit mondok: terpesztraktor) és az erdőkhöz. A bor és a kaja szenvedély, a konyha kikapcsolódás. És MINDENBE teszek babérlevelet!